Soligt, varmt & massa bad!!

Ursäkta den sena uppdateringen men jag & mamma har haft fullt upp i det strålande solskenet!!!
I torsdags blev det stor badplatsen här i Öresjö med massa kompisar till mig & deras mammor förstås, även en pappa faktiskt! Det va jätteroligt, men faktiskt ganska kallt i vattnet...
Efter sol, bad & fika bar det iväg till mormor & morfar i Ua för att äta underbar kvällsmat på Strandkafét följt av massa bus & en sleepover i min underbara resesäng!!

Gårdagen spänderade vi i Grundsund hos gammelmormor med god mat & massa jordgubbar!! Det blev även en promenad till gammelmorfars grav för att titta på den fina gravstenen... mamma saknar honom jättemycket!!! (jag hann knappt träffa gammelmorfar tyvärr).

Sen tror ni väl säkert att vi åkte raka spåret hem från kusten, men icke då... vi fortsatte till Åsaka för att hjälpa gammelmorfar (på andra sidan släkten) att ta in hö!! Jag va fruktansvärt trött eftersom jag inte hade sovit sen 4.30 på morgonen... men med lite tålamod & bus så blev jag ändå på hyffsat humör så att vi kunde stanna & hjälpa till lite!! Tur va väl det för sen blev det fika med underbar smörgåstårta (jag fick bara min vanliga tråkiga välling....)
Efter fikan åkte vi hem för att jag skulle få sova... men det dröjde ända till 9.30 innan jag kunde somna, det är itne lätt att slappna av när det hänt så mycket på två dagar!!!

Så med andra ord, idag har vi tagit det väldigt lugnt hemma med två härliga bad i sjön (det är mycket varmare på våran badplats än på den stora) & en kort sväng till Överby för att hämta mammas jobbschema för september!
När jag skulle gå & lägga mig nu på kvällen så kom våran underbara granne förbi & skulle lämna tillbaka klotgrillen hon lånat... så det blev hon som fick natta mig ikväll, såå mysigt!!!

Imorn blir det förhoppningsvis lite strandmys med mammas kompis Linda... eller nä förresten det blir det nog inte för hon är ju nytatuerad... skit... men det kanske blir Spikön med massa bus istället?? Hoppas hoppas!!

Imorn kväll kommer mormor & sover över här & så verkar det som att vi ska åka till Ullared på måndag... om vi nu får nån "barnvakt" till Gizmo förstås....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback