En dansk uppdatering!!

Hej på er dær hemma i Sverige!! Jag måste ju hinna med att uppdatera lite æven om jag ær på semester, tycker ni inte det?!
Ullared va helt okej faktiskt, det gick bættre æn mamma & pappa førvæntat sig! Jag satt i kundvagnen mitt bland alla varorna & slængde ut det som jag inte tyckte att vi behøvde køpa!!! Jaqg fick jættefræcka klæder & tydligen så har dom handlat færdigt till min 1årsdag nu oxå.... men det fick jag ju som vanligt inte se....sååå taskigt, jag ær ju nyfiken ju, det måste dom førstå!!!

Bilresan till Danmark var ingen højdare, sista timman efter att vi åkte øver med en stooor båt så tyckte jag att det va katastrof, hur længe tror dom att en kille som jag vill sitta still egentligen?! Men nær vi æntligen kom fram dit pappa bor så va det jættefint!!! Massa grus & græs på utsidan, & vet ni, dom har en trappa i huset!!!! Men som vanligt får jag aldrig gøra det som ær roligt, så dom satte før en dum stol framfør trappan så att jag inte kunde klættra.....

Hmm ja va har vi gjort i Danmark nu då?! Vi har gått massa promenader, hælsat på på pappas arbetsplats & træffat hans chef & arbetskompisar! Dom va jætteroliga & jag fick krypa runt massor inne på kontoret!!
Igår åt vi middag hos det paret som pappa & Pierre hyr lægenheten av!! Finn & Lynette hette dom! Mamma & pappa fick trerætters med olika vita & røda safter till, jag tror i alla fall att det va saft.... & maten va tydligen kanongod, som værsta lyxresturangen sa mamma!!! Jag tyckte oxå att det va kanon før jag fick gøra precis som jag ville hos dom før dom hade plockat bort allt jag inte fick pilla på innan vi kom dit!!!! Lynette har jobbat både på dagis & som dagmamma så hon visste va hon sysslade med!! & Finn har varit kock i øver 30 år med en egen resturang, så han visste oxå va han sysslade med!!!!
Jag va jæææættetrøtt nær vi kom hem igår kvæll så jag somnade snabbt efter att jag fick pyjamas & vælling! Mamma & pappa va så mætta att dom knappt kunde røra sig!

Idag kommer farmor & farfar hit till Danmark & hælsar på!! Vi ska till hmm... ja Havets hus kan man væl kallade, & kolla på massa fiskar idag!!
Imorgon ska jag & mamma åka hem igen med farmor & farfar....pappa måste stanna en vecka till & arbeta, alldeles ensam, snyft!!!!

Bilder från Danmark kommer nær vi ær hemma igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback