Vilken dag.....

Denna dagen som började så bra, slutade betydligt sämre.....

Först & främst
körde jag vilse (!) i Gristorp på vägen till Malin.... hahahaha jäkla håla asså!!!
Väl framme hos Malin va det som vanligt supertrevligt med alla Cubustjejerna & jättesmaskig mat fick vi oxå!!
Barnen (Harry, Liam & Nova) bråkade en hel del i början över en jäkla badboll.... men när dom senare upptäckte majskrokspåsen så va dom bästa vänner resten av tiden!!!!! Underbara ungar!!!

När magarna var fulla & barnen börjat tröttna åkte vi hemmåt igen.... en resa som tog över 2 timmar.....
Jag körde hem Madelen & Nathalie till Vargön & sen mellan på vägen mellan Vargön & Trollhättan började bilhelvetet ryka ur avgasröret & lukta nåt så jävligt.......
Jag kan typ tanka en bil, sen är allt ren jäkla grekiska för mig.... dessutom så hade lämpligt nog Micke åkt till Danmark, svärfar åkt till Sälen, Göran åkt till Helsingborg, pappa va ute med båten..... ja helt enkelt så va dom närmaste på lååångt avstånd!!!!
Där stog jag med två griniga ungar & med en hund väntades hemma utan att vet om jag vågade köra vidare eller inte.... Fick ringa runt lite innan jag fick bekräftat av Johan att jag inte kunde köra vidare, eftersom det troligen va topplockspackningen som gått....
"Jaha, nä men jippi..... okej men jag står här då & kollar på dom gröna ängarna längs vägen....."

Som en räddande ängel kom min älskade underbara Linda!!!!!!

Jag fick köra bilhelvetesskrotjävlen tillbaka till Vargön & parkera den hos Lindas syster, lasta ur barn, barnstolar & lite annat bröte till Lindas bil!
Under tiden jag grejade med det så började Harry & Lindas systerson William leka direkt!!! Tror inte dom träffats sen dom va väldigt små, men dom fann varandra med en gång!!!!
Tråkigt nog va vi ju tvugna att skyda oss hem till Gizmo.....

TVÅ TIMMAR tog det...... med två barn.....INTE ROLIGT kan jag lova er!!!!!!!!!!!!

Väl hemma igen va Wilma totalt hysterisk av hunger.... men efter att jag fått i henne lite gröt & Harry lite vatten tog vi en promenad med en kissenödig Gizmo till kiosken & köpte varsin glass!!! Det hjälper alltid!!

På vägen tillbaka hem igen kollade vi om grannarna va hemma, & gissa om Harry, Alva & Alfons blev glada över att få leka!!!!!

Lämpligt nog har mamma precis opererat höften & har ingen användning för sin bil, så imorgon bitti kommer pappa & hämtar mig medan grannarna passar barnen!! Tusen tack för det!!! Betydligt enklare & smidigare att hämta mammas bil utan att behöva flytta runt barnstolar!!

SÅ jag säger väl natti natti till bilskroten som får sova i Vargön tills Micke kommer hem..... Känns såååå kul att behöva lägga ut minst 2000:- på den nu..... TJOOOHOOOO!!!

Bjuder på härliga bilder på mina fina barn som avslutning på detta hatiska inlägg:












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback