Regn & konstiga prickar!!

Ja den här dagen blev ju itne riktigt som planerat för min & Harrys del.....
Han har haft massa knottriga röda prickar från & till sen i fredags, ingen feber överhuvud taget & han har  inte haft ett dugg ont av dom på något sätt..... men eftersom dom envisades med att inte försvinna helt så ringde jag bvc i morse & hon tyckte att det lätt jättekonstigt & ville se honom innan hon vågade säga va det kunde vara..... jag fick ju ringa både dagis & jobb eftersom jag itne visste om jag kunde jobba eller om han kunde vara på dagis....
När vi sen kom till bvc så sa sköterskan att det absolut itne va nåt smittsamt & det enda hon kunde komma på att det kunde vara va att han har blivit extremt torr..... dom flesta blir det på vintern men vissa kan även bli det andra tider på året.....
Jag har då aldrig hört talas om att man kan få prickar av att vara torr.... men men vi fick åkt till apoteket & köpt en salva som han ska smörjas in med minst 2 ggr per dag i en vecka!! Om inte prickarna har försvunnit efter det så skulle vi komma in & kolla om han fått nån form av allergi.......
Hur som hellst så körde det ihop sig med jobbet eftersom jag har ett sånt jobb där man inte bara kan dyka upp när som hellst.... så jag fick helt enkelt va hemma för vård av "sjukt" barn idag då...... men men.... SYnd bara att det itne va lite roligare väder!!!

TYvärr hade jag helt förträngt att det va ikväll som Theres hade klädpartyt...... jag hade ju faktiskt kunnat komma på det nu då när jag inte skulle jobba!!! Tyyypiskt!!!

Imorn hoppas jag på betydligt bättre väder så att vi kan va ute & busa lite så att herr energiknippe kan få lekt av sig!! Nån som är sugen på att hitta på nåt så är det bara att slå en pling!!! Vi har inga planer än så länge!!!

Kommentarer
Postat av: Therese, Hampus & Pontus mamma

Det var ju synd, nu när du inte skulle jobba :(

Men kommer troligen försöka att ha ett nästa månad också, då de var så många som blvit sjuka och fått förhinder. Är jua lltid kul att träffas om inte... : )

2010-05-04 @ 22:07:54
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi kan gärna hitta på något! :)

2010-05-04 @ 22:08:25
URL: http://billyrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback