Kök, golv & kakel!!!!

Jepp jepp nu står köket i tusen delar i garaget tillsammans med kaklet & golvet till kök & hall!!!! Löööööv it!!!!
Men nu kliar det ju som tusan i fingrarna på mig.... vill börja göra om köket nuuuuuuuuuuuu!!!!
Men men, jag får helt enkelt lugna mig. På måndag åker vi ju på våran efterlängtade familjesemester!!!

Efter vi hade köpt golv & kakel på Bauhaus i Uddevalla tog vi omvägen förbi Öresjö för att ta ett svalkande kvällsdopp!!! Det behövdes verkligen efter denna varma dag!!!

Jo just det, det har ju hänt ytterligare en sak idag!! Pappa kom hit & hjälpte oss att klä in våran sänggavel!! Det blev verkligen kanonsnyggt... nu ska den bara sättas fast i väggen oxå!!

Nu har jag precis avslutat första lagret lackfärg på sista delen av trappan!! Imorn kväll blir det ytterligare ett lager så att det bara är en sista ynka sväng kvar när jag kommer hem från semestern!! det känns mycket bättre så eftersom vi ska börja med kök & allt när vi kommer hem!!
Tyvärr har jag det snea räcket & dess pinnar kvar eftersom jag inte kan plocka ner det så länge Harry är i närheten... det tar ju som sagt några dygn att få det slipat, grundat & färdiglackat innan man kan sätta tillbaks det igen. Under dom dagarna hinner Harry slå ihjäl sig både en & fem gånger...
I värsta fall så får jag slipa & måla det på plats.... men det kommer inte alls bli lika bra som resten i så fall... jaja vi får se!!

Nu har plutten somnat & vi ska ha filmmys!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback