Händer itne så värst mycket...

...Usch nä jag känner att det inte händer så värst mycket i mitt liv just nu....
Det som hänt denna veckan är väl att min stackars prins hade svårt att andas i tisdags så vi åkte in till vc & fick spendera tre timmar där med kortisontabletter & inhalationer utan att det blev nåt bättre....
Då skickades vi till Näl & fick spendera ytterligare två timmar men som tur va tyckte dom att hans andning lät betydligt bättre än va det stod på remissen från vc!!!! Alltså hade det hjälpt med inhalationerna & kortisonet!!
Vi fick åka hem med Ventolin (flytande astmamedicin) eftersom det troligtvis verkade vara förkylningsastma min lille prins hade fått!!!
Som en räddande ängel kom min älskade mamma & hjälpte mig att underhålla min snutt efter två timmar på vc & följde även med till Näl & stannade ytterligare några timmar hemma med oss sen!!!
Men jag måste säga att jag är sjukt imponerad av Harry!!! Han va helt fantastiskt duktig både på vc & på Näl!!!
Som belöning fick han en jättefin röd bil av sin underbara mormor!!!
Micke åkte naturligtvis hem från dk när han hörde hur dåligt prinsen mådde!!! JObbigt för han att va så långt borta när det händer sånt här...usch!!!

Men redan igår morse märktes det tydligt att Harry mådde mycket bättre & idag är han nästan bara "vanligt" förkyld!!! Vi håller tummarna & hoppas på att detta bara va en engångsgrej & ingen förkylningsastma!!!

Visserligen hade jag förkylningsastma när jag va liten & mamma har haft jätteproblem med astma... så han har det ju i generna!!

Eftersom Harry inte haft nån feber på hela dagen idag så spenderade vi några timmar i trädgården på eftermiddagen!! Underbart väder va det ju & allt!!

Näpp nu sover lilleman, storeman tränar innebandy & jag ska ta mig lite glass & sätta mig i soffan!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback