Utflykt!!

Idag åkte jag, Harry, mamma & Gizmo till min mormor i på kusten!! Vi kunde verkligen inte valt en bättre dag, jössös vilket härligt väder det har varit idag!!
Det blir tyvärr ganska långt mellan gångerna nu som vi åker dit & hälsar på... men det är desto roligare att komma dit!!
Harry stotrivdes eftersom mormors trappa till övervåningen itne har nån dum grind, haha, & det utnyttjade han naturligtvis till tusen!! Men han är ju grymt skicklig på att gå i trappor som tur är!!
Innan lunchen gick vi på en liten promenad ner till kajen & tittade på alla som gjorde i ordning sina hummertinor inför morgonens fiskestart!!! Det är sååå mysigt! Harry tyckte att det va jättespännande med båtarna som brummade förbi... Han kommer nog bli en liten fartdåre, eller ja bli & bli, det är han ju förstås redan med sin bobbycar!!!
Efter den mumsiga maten blev Harry lite rastlös så vi gick & frågade grannen om han fick leka lite i deras sandlåda, & det va absolut inga problem så där fastnade vi ett bra tag!! Efter en stund kom även deras lille valp på 14 veckor ut & busade med Gizmo!!! Det va så roligt att se dom här två springa runt & brottas!!!
När det va dags för eftermiddagsfikan så kom även min morbror förbi!!! Alltid lika roligt att träffa honom!!
Innan vi åkte hem blev det naturligtvis ännu mera bus för både Harrys & Gizmos del, medans vi andra va totalt slut, haha!!

Innan vi åkte hem så blev det ett snabbesök hos Linda & Hans för att se hur långt dom kommit med sitt kök. Harry va inte på världens bästa humör så det blev som sagt ett väldigt snabbt besök... men men så är det ibland! Man kan ju inte va på topp jämt!!

Efter att plutten somnat satte jag upp gardiner som jag fick av min söta mormor!!! Äntligen fick jag gardiner i tvättstugan & även bytt ut dom hemska i köket... resultatet blev väl itne jätteläckert med ändå betydligt bättre än innan!!!

Nu är det nog dags för en slappis i soffan innan jag däckar helt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback