Min andra midsommar...

Ja min andra midsommar va betydligt roligare än min första!!! Förra året satt vi hemma, jag, mamma, pappa & en gipsad Gizmo & kunde inte göra nåt speciellt över huvud taget, men men det va väl lite mysigt på sitt sätt det oxå!!

I år åkte vi till farmor & farfar & åt underbar midsommarmiddag med faster Helén, Mange ( som kommit ner från Västerås), gammelmorfar & familjen Hansson!! Vädret va ju lite sådär men vi satt under tak på den fina altanen som farfar byggt & hade det hur bra som hellst!!! Jag hjälpte farmor & mamma att plocka blommor till borden, min va ju självklart snyggast ( ett megastort hundkex)!!
Efter mycket mat, bus, mys & skratt åkte mamma & pappa vidare till Liseberg med pappas kusin & hans tjej medans jag hade paradis resten av dagen med resterande släktingar!!! Dom hade en riktigt lyckad eftermiddag/kväll & pappa vann inte mindre än 3 mjukisdjur som jag & Gizmo får slåss om!!!

Jag sov hos familjen Hansson för första gången, & eftersom det va midsommar vägrade jag gå å lägga mig i vanlig tid... jag somnade inte förän 9.30!!! Man kan ju missa nåt, haha!!
Men inte sov jag längre för det inte så det va tidig fruksot för hela familjen, jättemysigt!! Efter frukost gick vi en promenad till Vårvik (tror jag det hette) & tittade på massa grisar & andra roliga djur, sååå spännande!! På vägen hem somnade jag i vagnen av utmattning!!
När vi kom till farmor & farfar sen så va mamma & pappa där & väntade på mig!!!!!! Efter en stund kom långväga gäster från Grums oxå (pappas kusin, hennes man & deras två barn). Då blev det ännu mera god mat, bus, lek & skratt!!! När regnet äntligen slutat ösa ner så blev det även kricketspel på gräsmattan & självklart så vann min mamma & pappa!!!

Idag har det inte hänt mycket mer än att pappa åkt till Danmark igen & kommer va borta jättelänge....usch va tråkigt det är när han åker....

Nu ska jag sova & mamma ska sätta sig på träningscykeln!!


Tyvärr hade mamma inte med kameran på helgens bravader men så här duktig va jag på att äta mammas tacosblandning idag:







Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej vännen! Kan tyvärr inte då. Vi ska nämligen till Bengtsfors över dagen då. Men vi SKA ses en annan dag :)

2009-06-22 @ 09:57:05
URL: http://sandraedin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback