Rolig helg med massa sol!!!

Igår hade mamma namnsdag & kännde sig allmänt ensam & nere så då kom mormor & morfar hit!!! Dom hade med sig en superfin orkidé.... ni vet sånt där som tjejer gillar!!

Vi blev utbjudna till slusskafét på en smarrig räkmacka & glass till efterrätt i det varma härliga solskenet, va mer kan man begära på sin namsdag?! (vi brukar inte alls fira namnsdagar annars.... det bara blev så i år!!)
När glassen va slut ville jag inte sitta still i vagnen längre. Jag sprang runt & höll föredrag för pensionärerna som satt på benkarna längs slussen!! Men sen tröttnade jag på det oxå & då började det bli lite farligt tyckte mamma.... för jag upptäkte nämligen att det va vatten där, & inget staket, kanon!!!! Mamma & morfar fick ett rejält träningspass med att hålla mig ifrån kanten.... mormor hade hand om Gizmo & satt & tittade på spektaklet med hjärtat i halsgropen!
Till slut tog mamma mig därifrån för hon vågade inte ta några risker ( tråkmons). Istället fick jag gå hela vägen till bilen alldeles själv, men det gick ju osm det gick oxå.... jag för ivrig & snubblade & slog i huvudet... det sa verkligen *pang* & mamma trodde jag spräckt hela skallen... men icke då, jag är en hårding!! Skrek en liten stund & sen va det full rulle igen!
När mormor & morfar åkte hem va jag medvetslös men klockan va bara fem så jag fick absolut inte sova för mamma, vilket va lättare sagt en gjort så vi gick till fam. Hansson för lite underhållning!! Dom hade letat fram duplo & det bästa av allt, jag fick en alldeles engen Piggelin!!! Hur trött jag än va så glömde jag det i åtminstone en timma till.
Men innan vi gick hem igen hann jag tappa koncentrationen & ramla baklänges ner för deras altantrappa med huvudet före... detta resulterade i ytterligare skrapsår & blåmärken i pannan... illa...

I morse när jag vaknade hade jag på nåt sätt lyckats riva mig mellan näsan & överläppen, alltså ytterligare ett sår i ansiktet!
Dagen har annars varit ganska lugn, en sväng till stan med Linda för att tro det eller ej komma hem med ett par byxor & två linnen till mamma, grattis mamma!!! Sen blev det även 3 par mjukisbyxer till mig på Lindex som mamma tyckte att jag kommer behöva på dagis om 2 veckor!!

& så kom vi hem & det va dags för blöjbyte.... orkar inte dra några detaljer men jag lyckades å ännu en rejäl smäll i pannan....så nu ser jag ut som en riktig slagskämpe!! Tufft tycker jag....det tycker inte mamma....

Imorn kommer mormor & så ska vi till Ladan & köpa gardiner ( förhoppningsvis) till burspråket!!
Senare på kvällen ska även farmor & farfar komma förbi!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

När får man komma förbi & kolla på lyan då? :D

2009-08-03 @ 21:49:43
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback