Mammas pluttis är sjuk...

Som ni säkert förstår av rubriken så är det mamma som lånar bloggen!!
Dagisveckan blev kort... i natt vaknade Harry vid 12 & va jätte gnällig så jag tog tempen & visst hade han feber...40.8... stackars liten.... I med alvedon & av med t-shirten!!! När vi ändå va vakna så tyckte jag att det va lika bra att han fick en skvätt välling.... det va dumt tänkt!!! Han fick flaskan i sängen som vanligt & jag gick & la mig.
Efter en lite stund hör jag bara hur precis allt & lite till kommer upp.... jag rusar upp & bär in honom till badrummet & tvättar av den lille stackarn!
Jaha nu va det dags för magsjuka tänkte jag,....3 dagar på dagis & sen va det kört... Harry fick naturligtvis sussa i min säng resten av natten, det lilla han sov mellan gnället & gråten. Usch det är inte lätt att vara liten & sjuk!! Men nån magsjuka va det i alla fall inte för det har fortfarande inte kommit nåt mer. Troligtvis va det febern som gjorde det...

05.15 vaknade han & ville busa!! Jaja det va den natten det.... men så länge harry mådde bättre så spelar det ju ingen som hellst roll!! Tog tempen & den hade åtminstone gått ner till 38.6... & han va ju som sagt pigg & leksugen!!

När klockan blivit lite mer ringde jag dagis & sa som det var, att vi inte kan komma resten av veckan på inskolningen för att plutten har hög feber... Jag fick då veta att det tydligen va många som hade feber just nu, jippi....
Så idag blir det lugna gatan här hemma...

Men inskolningen har i alla fall gått strålande för min lilla älskling!! Jag lämnade honom i 1½ timma igår & det hadet inte varit några som hellst problem!! Ååh så stolt man blir över sin lille!! Betydligt värre va det för mig... usch det va det värsta jag gjort i hela mitt liv... Men det är ju bara att vara stark & glad att han trivs så bra!!!

Imorn kommer mitt hjärta äntligen hem!!! Jag längtar nåt fruktansvärt!!!!
På lärdag är det tänkt att vi ska till Liseberg med halva släkten oxå men nu hänger ju allt på hur pluttis mår!! Han måste ju verkligen vara frisk tills nästa vecka så att vi kan bli färdiga med inskolningen inna jag ska börja jobba!!!



Mammas sjukling kl 5.30 i morse....


....leka va det ja....


"Hmm hur fungerar den här egentligen?!"


"Det är knepigt med pussel..."


"Nä usch nu kom jag på att jag inte mådde så bra i alla fall...."

Kommentarer
Postat av: Sandra

Han är ju så himla söt :)

2009-08-20 @ 10:13:40
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/
Postat av: Amelie

Hej vännen! =) Vilket nummer vad det ni bodde på nu igen? Minnet är bra men kort ;) Och vad heter plutten i efternamn? puss

2009-08-23 @ 22:01:39
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback