Förlossningen....

Har haft lite annat för mig än att blogga i det här fina vädret!! men men här kommer en liten uppdatering!!!

Gårdagens spenderades med familjen Anthon (!)!! På förmiddagen åkte vi till Gaddis & barnen verkligen älskade att både bada & gräva i sanden!!!! Tyvärr va det ltie kallt i vattnet.... men åååh va vi njöt av strandlivet!! Eller ja.... alla utom Micke då förstås, tråkmonsen nummer 1 när det gäller bada & sola!!!
Fram mot tvåtiden drog vi oss hemmåt för att killarna skulle få sova lite & få i oss mat!!

Efter ett par timmar åkte vi allihop till Öresjö för att bada ännumer!! Vattnet va betydligt varmare i Öresjö vill jag lova!!! Underbart!!!!

När vi tröttnat på att bada åkte vi hem till oss & åt pizza på altanen i den sköna kvällssolen!! Vi hade nog kunna stanna där hur länge som hellst & busungarna hade kunnat springa runt & leka hela natten.... men Micke & Johan skulle gå upp 4 i morse för att åka på rallycross EM så vid 21.00 började vi resa oss för att plocka in pizzakartonger & annat....
Va händer då???
Hahaha jo när jag reser mig från stolsdynan som jag suttit på i flera timmar känner jag att jag är totalt pisseblöt i rumpan.... Vänder mig om & kollar på dynan & den är totalt sjöblöt & det droppar ifrån den.... Jag frågar lite halv förvånat Angelica om dynan kan ha varit blöt innan jag satte mig men hon va helt hundra på att alla va torra när hon tog upp dom ur boxen.... Hmm jaha.... eh????
Det sjukaste med allting just då va att jag inte hade kännt nånting när jag suttit ner....
När Anthon & co sedan åkt hem ringde jag till förlossningen för att höra med dom. Svaret va "Kom upp direkt så får vi undersöka dig.........."
Harry hade precis somnat så vi fick ringa hit Fam. Hansson som barnvakt medans jag & Micke åkte till förlossningen (ville hellst inte åka dit ensam ifall det nu va nåt som va fel)
Det kändes så fel & så sjukt att gå in där på förlossningen... herregud jag ska ju inte föda på 3 månader tänkte jag!!!
Första frågan jag fick när jag kom upp dit va om jag hade badat mycket idag.... Öööh ja, va spelar det för roll undrade ju jag genast?!
Jo tydligen så är det inte alls ovanligt hos omföderskor att man samlar in massa badvatten som senare kommer ut igen.... ALDRIG HÖRT TALAS OM!!!! Men självklart hoppades vi alla på att det va det det var!!
Jag fick komma in på ett rum & lägga mig i en säng & så kopplade dom på CTGn för att kolla foster & värkar.... Bebben mådde prima & hjärtljudet låg på 170-180... hahah aktiv lite sak!!
Sen blev det UL-undersökning & vi fick se vårat lilla mirakel ytterligare en gång!! Jössös vilken skillnad det va att se bebisen så här sent!! Man såg allting så himla mycket tydligare!!! 
Det fanns massor med fostervatten runt bebisen & den sprattlade som bara den!!
Jag hade kunnat ligga där & titta på lillplutt hur länge som hellst... men det fick vi ju naturligtvis inte utan det va dags för gyn oxå!
Även där va allting helt okej!!!!!!
Alltså va det bara badvatten som hade runnit ur mig..... helt sjukt.... för jag menar hela dynan va ju totalt sjöblöt, var har allt det vattnet fått plats i mig nånstans utan att jag kännt av det det minsta?????
Ja men nu vet ni det alla omföderskor som läser denna blogg.... hahaha....jössös!!! Men det va ju iallafall vädigt roligt att få se bebben igen!!!

I dag har vi tagit det ganska lugnt.... åkte till Torp en sväng med Angelica & Anthon!! Vi kollade i affärer & åt lunch!! Men fy satan va mycket folk det va där alltså.... bara jobbigt ju!!

På eftermiddagen åkte vi till Angi & Anthon för lite buslibus... besöket blev dock itne så långvarigt för Harry fick nått hysteriskt utbrott & vägrade lugna ner sig, så det va bara att åka hem igen!!
Efter en lite stund hemma va han hur lugn som hellst.... kan ju visserligen förstå att han är fruktansvärt trött eftersom han somnar senare & senare varje kväll men ändå vaknar lika tidigt varje morgon..... HJÄLP MIG NÅN?!??!?!






Kommentarer
Postat av: Lisa

Jösses Kajsa, din lillkille har blivit så stor!!

Vilken tur att det bara va badvatten =)

2010-07-05 @ 20:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback