Fullt ös!!

I fredags kväll åkte Micke & Harry till jourcentralen för att kolla Harrys arm....
Vi busade & Harry sprang runt som en galning som vanligt.... han ramlade & Micke drog upp honom & sen skulle vi äta middag.... men Harry blev supergrinig & ledsen & sa att han hade ont i armen.... jaja tänkte vi, ännu ett knep för att slippa sitta still & äta mat!!
Men han gav sig inte & han höll sig för armen & vägrade använda den hur mycket vi än försökte & så fort vi böjde & kände på armen började han störtgråta!!
Ja så det va ju bara att ringa sjukvårdsupplysningen & åka in med honom.... våran lille stackars kille!!!
Läkaren kände på armen & vred & vände lite & så kände hon att den knäkte till. "så nu hoppade arbågen tillbaka i rätt lägen...."
Tydligen så är det vanligt hos små barn att armbågen hoppar ur led....
Men Harry hade fortfarande väldigt ont efteråt & läkaren skickade upp Harry & Micke till NÄL för röntgen av handled, armbåge & axel....
Som jäkla tur va så såg allt bra up på röntgen så dom kunde åka hem igen.... annars hade det blivit raka vägen till Uddevalla & ortopeden!

Harry somnade som en stock när han väl kom i säng, men natten blev ingen höjdare för min lille stackare!! Han vaknade & skrek så fort han vände sig om, antingen för att han helt enkelt inte kunde vända sig om med en arm eller för att han lyckats vända sig så att han låg på den onda armen...

När han vaknade på lördagen vägrade han fortfarande försöka använda armen & hade fortfarande väldigt ont...
Pappa fyllde år så vi åkte trots allt till mina föräldrar & åt middag & kalasade lite....
Morfar hade köpt en skitfräck tågbana med Chaggington-figurerna för att han tyckte så synd om Harry!!! Det va väldigt populärt, Harry va överlycklig & lekte som bara den.... men fortfarande bara med en arm...

När vi varit hemma en stund på eftermiddagen så provade Micke att busa med honom igen, & då helt plötsligt hade det släppt..... Helt underbart!!!

På kvällen sen kom Andres & Theres!! Först blev det naturligtvis massa bus med Harry & sen när båda barnen somnat blev det UNO, glögg, öl & en fruktansvärt massa skratt!!! Vi hade verkligen sååå jäkla roligt!!!!
Jag ser fram emot nyår som ska spenderas med dessa två underbara människor!!

I morse när Harry vaknade & ropade på mig ville han öppna sitt kalenderpaket direkt! Jag hjälpte honom att plocka ner det & när han skulle uppnade blev han helt plötsligt överlycklig, tittade på mig & sa "titta mamma, titta armen...." & vifftade, vred & vände på den för att visa att den inte gjorde ont längre!!! Han sken som en sol min lille prins!!!!

På förmiddagen i dag kom min gamla kompis Lisa på ett efterlängtat besök!!! Jätteroligt verkligen!!

Senare på eftermiddagen va det dags för kalas hos Familjen Hansson!! Fullt ös som vanligt när Harry är nånstans!!! Vi va nog där i nästan 4 timmar tror jag!!!

Imorn kommer prästen hit när Harry är på dagis.... på söndag är det ju dags för Wilma att få vatten på sig!!
Tisdag ska jag till tandläkaren..... hoppas hoppas jag itne har några hål nu bara!!!
Onsdag är det dags för bäbis/gravidfika igen med Angelica & Marie efter att vi lämnat storebrorsorna på dagis!!
Torsdag ska Wilma vägas & mätas på bvc igen!
Fredag vet jag nog inget än....
Lördag blir det äntligen jul på Liseberg
& slutligen dop på söndag!!

Fullt upp helt enkelt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback