En hel vecka på Maderia!!!

Sojjy för att jag inte har skrivit om mitt liv på ett tag men jag har haft semester!!
Farmor har fyllt 50 år & därför åkte jag, farmor, farfar, tant Sara, fabbo Jöjan.... ja just det ja, mamma & pappa oxå förstås, till Madeira i en vecka! Egentligen skulle moster Helen & Mange förja med men dom kunde inte pga en dum lärare....dumma dumma den läraren!!!

Planet gick kl 7.00 från Landvetter förra tisdagen så mamma väkte mig jättetidigt med att klä på mig jacka & mössa, men men jag somnade gott i bilen sen igen. Flygplatsen va ju ett kanonställe. Först va jag lite försiktig, men sen kom jag på att det fanns ju hur mycket plats som hellst för mig att krypa runt på, kanon!!!!
När vi kom på planet va det inte lika roligt..... trångt som bara den. Jag kunde ju inte röra mig alls & när vi skulle flaxa iväg så va jag supergrinig. Efter en låång brottningsmatch med mamma så somnade jag gott i hennes knä. När jag vaknade igen efter några timmar så va allting kanonroligt, spreciellt landningen som tydligen va lite farlig för att det blåste så mycket!! Men som sagt jag tyckte det va hur kul som hellst när det guppade & skakade...

Sen va det dags för en liten busstur till hotellet & jössös va spännande det va. Palmer, konstiga blommor, ett stoort hav & massa konstiga hus!



Det har varit en tuff vecka med massa utflykter- lokalbuss, linbana, hyrbil, turistbuss & många promenader....






Till slut blir man ju trött på att sitta i sulkyn asså....


Det fanns en jätteskojsig gunga på hotellet.... Farmor & jag gungade massor!!!



Jag passade på att smyga runt lite i buskarna inne i ett köpcenter, hehe...





Borsta tänderna är ju viktigt att göra mellan utflykter & promenader....





Gräs är allt en bra konstig uppfinning... det kittlar jätteäckligt under foten som råkar vara utan strumpa för tillfället!!!


Håller man igång hela dagarna så kan man sova i vilken ställning som hellst....


Jag ville va fotograf en stund....... men det fick jag inte för mamma. Hon e allt bra taskig ibland!


Vi va i en fågelpark & tydligen så gjorde dom här fåglarna nåt som jag inte får veta va det e för att "jag e för liten"...dumheter!!!!



& nu är vi på väg hem igen....en vecka går fort när man har roligt!!!!


När vi äntligen va på Landvetter efter en timmas försening så upptäcker vi att dom har lastat av min sulky i Malmö när vi mellanlandade där för att släppa av folk....jippi!!! Så då blev kolckan ännu mer innan vi kunde sätta oss i bilen & åka hemmåt för vi va ju tvugna att anmäla det så att jag ska få tillbax den!

Klockan va 00.20 när vi va hemma, jag somnade visserligen 10.30 men jössös va trött jag va!!

I morse kom mormor & Gizmo väckte oss 8.30!!!! Jaaaaaaaa, jag blev överlycklig när jag såg både mormor & Gizmo!!! Oj va jag hade saknat min lilla lurviga vän!!!
Resten av dagen har varit lugn, vi har fikat med grannen två gånger & varit på Överby & köpt skor till mamma & mat till mig!!!

Jag somnade tidigt idag, men för hoppningsvis sover jag ganska länge imorn ändå, så att mamma får sova ut lite extra!! Annars orkar hon ju inte busa med mig & Gizmo imorn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback