Mamma bloggar om semestern!!

Då va man äntligen hemma igen, husvagn hyffsat - hemma underbart!!!! Det är tredje året som vi lånar svärföräldrarnas husvagn & visst det är mysigt & roligt att se sverige.... men det är inte riktigt min grej asså....

Hur som hellst så bar det av till Vimmerby där vi låg på en & samma camping hela veckan ( såå skönt att slippa kämpa med förtältet mer än en gång)
Det va folkracefestival i Vimmerby (största anledningen att vi åkte dig eftersom min kära sambo är galen i det) & Harry tyckte att det va jättespännande med bilarna...första dagen i alla fall!!
Onsdag kväll kom svärföräldrarna till husvagnen & tältade en natt i förtältet haha... & sen följde dom med till folkracet på torsdagen!!!

I lördags bestämde vi att vi skulle till Katthult & Bullerbyn!! Vädret kunde ju varit bättre men vi fick i alla fall sett hur det såg ut, man kände verkligen igen sig!!! I Katthult hade dom till&med griseknoen där, lite synd bara att Harry är för liten för att veta va allt det här är för nåt... Men han fick i alla fall en Emilmysse... passar perfekt på våran lille busunge Emil 2!!

På lördag eftermiddag kom mina föräldrar & hälsade på i husvagnen på fika!! Sen blev det en lite sväng till folkracet med dom för att dom aldrig hade varit på något sånt innan!! Men det spöregnade hela tiden så vi stannade bara nån timma & sen åkte dom hela vägen hem igen!! HIhi jaja så är det när man saknar sina barnbarn.... då kan man åka hur långt som hellst!!! Ni är så söta!!!

Söndag va det final & hur mycket folk som hellst!!! Harry hade hunnit tröttna rejält på att titta på bilar så vi satt & lekte i sanden i stort sätt hela dagen jag, Harry & Gizmo medans pappa fick titta på racet!!
Vi fick även lite besök där vi satt, helt plötligt va vi omringade av 5-6 ungar som ville klappa Gizmo.... självklart fick dom det & det utnyttjade dom till max...tror dom höll på i minst 30 minuter innan dom va nöjda, haha!!! Måste även tillägga att en av tjejerna frågade om min lillebror va tung att bära....hahaha....ser jag så ung ut?! Det tackar man ju för!!!
Det blev lite kärleksdrama som utspelade sig framför ögonen på oss när vi satt där oxå... en liten tjej sprang efter en kille som lekte helikopter, sen kom hon fram till mig & förklarade att han va sååå söt & hon hade gett honom en puss... barn är så underbara!!!!

Resan hem blev allt annat än trevlig.... sista 1½ timmen skrek Harry som en dåre & hade fått 40 graders feber....jippi.... så det blev att vi stannade hos svärföräldrarna, tog tempen, gav honom alvedom & välling & sov en sista natt i husvagnen på "Åsaka camping"... Igår morse hade Harry fortfarande feber men va hur pigg & glad som hellst så vi kunde göra som vi planerat, Harry stannade hos farmor & farfar & vi åkte hem & packade!!!

Som sagt resten av veckan blir det en jäkla massa packande & skräpslängande & sen flyttar vi på fredag!!!Wiiiie!!!!!

NU ska jag uppdatera mig & läsa alla bloggar....får se hur mycket jag missat under veckan!!


Nanar så snällt på folkracetävlingen!!




Mmm gott med ost!!


Skitroligt när man kan stå & titta på folk som går förbi!!


Åååh om det kunde sluta regna nångång så jag får gå ut......


Tittiut i luvan....


Dom är såå söta när dom busar med varandra!!


Tittut ur husvagnen....


Jag har fått en EMILMYSSE!!!


På språng....


Låångt där nere fick jag springa & hämta min busige son....


.... & här fick jag springa igen innan han hoppade i badet!!


"Yyysch pappa sluuta...."


Harry matar sin bebis med nappflaskan....

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som en jätte mysig semester =)

2009-07-14 @ 08:50:13
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha, bilden längst ner va klockren.. HAHAA

2009-07-14 @ 10:18:39
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/
Postat av: Jessica o Tuva

Men guuud va han är söt i sin mysse. Jag älskar verkligen dom och på Harry satt den ju extra sött på :) Kramar

2009-07-15 @ 00:37:58
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com
Postat av: sofia

hej hej din blogg är ju jättemysig.

bilderna vr jättebra, den längst ner var helt klart bäst.

2009-07-18 @ 12:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback