Mamma bloggar

Nu blir det äntligen lite uppdatering här!! Vi har haft så himla fullt upp.... i fredags va vi på banken & fick nycklarna till nya huset, underbart!!!! Sen va det full fart med flyttlastbilen, släpkärran & bilarna. Tusen tusen tack till alla som hjälpt till!!!!

Det har varit en lång helg med mycket slit men nu börjar det bli ordning på torpet & Harry har bott in sig ordentligt nu, han trivs som fisken i vattnet... det gör självklart jag oxå!

Men tillbaka till fredagen... M åkte iväg med svärfar till midnatsolsrallyt på eftermiddagen & jag & Harry följde med Sandra, Sofia & Sara in till Fallens för att kolla på Hujeda mig så många sånger, det va kanonroligt.... en stund... Harry började naturligtvis tröttna på att sitta still & nån idiot ringde & sa att jag va tvungen att flytta på bilen för att jag blockerade hans garage.....så det va ju bara att ge sig av mitt i föreställningen & när jag kommer fram till min bil så stod jag inte alls & blockerade hans garage, utan det va bilen framför mig som gjorde det.....fy faaaaaaan va arg jag va... men men det va ju ingen idé at gå tillbaka så vi åkte hem & fortsatte uppackningen istället!!

Lördagen bestod av staketuppsätting, trappgrindsuppsättning & tömning av massor massor med kartonger.... åter igen tack för all hjälp!!!!
På lördagkvällen stannade mamma kvar  när dom andra åkt hem & passade Harry så att jag & M kunde ta en sväng nere på fallens.... men det va ju inte mycket att ha. Dåligt väder & lite folk så det slutade med att vi åt mat, hyrde film & åkte hem & myste ner oss i soffan!!!

Söndagen bestod till stor del av städing av det gamla huset.... så jävla tråigt, men men jag fick i alla fall hjälp av världens underbaraste Linda!!!!! När städningen äntligen va färdig åkte vi till McD & åt en välförtjänt måltid, mmm mums!!!

När jag kom hem igen så hade min älskling åkt till Danmark igen, snyft.... men han är inte borta så länge denna gången som tur är! Så hemma hos mig va istället mamma & passade Harry.... & hon är fortfarande kvar här!! Underbart med barnpassningshjälp & sällskap så man kan få greja så mycket som möjligt!!!

Bilder har jag inte riktigt hunnit med i allt flyttande men det kommer snart, jag lovar!!!

Imorn åker mamma hem till sig igen & jag ska nog försöka ta mig ifrån huset lite....eller om det är någon som vill komma & hälsa på kanske?! Jag behöver träffa lite folk & tänka på nåt annat än uppackning känner jag!!

Förresten så har vi ingen hemtelefon än & min laddare till mobilen har kommit bort i flytten så jag har ingen telefon för tillfället.... vill ni mig nåt så nås jag lättast på msn eller här på bloggen!!!

Hej hopp!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill jätte gärna träffa er när vi kommer hem :D

2009-07-22 @ 09:29:01
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi kommer hem på torsdag. Tänkte ha kalas för Loke på lördag, ni får jätte gärna komma om ni kan :)

2009-07-23 @ 11:48:33
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback